Bra saker med Thailand

Jag kan inte forsta varfor jag ar sa besviken pa Thailand, jag ar oftast den mest lattroade personen och jag staller verkligen inte sa hoga krav. Det maste vara Portugal som skamde bort mig. Kan vara att jag fortfarande inte sovit en full natt sen jag kom hit ocksa, det blir man oftast valdigt deppig av. Jag tror att jag har fatt lite for hoga forhoppningar ocksa av att jag haft sa bra upplevelser med thailandare i Sverige. Har haft flera thai-kompisar som varit dom snallaste man kan tanka sig och som lagat mat som ar utom denna varld. Hur som helst har jag jobbat ett tag pa en lista over bra saker med Thailand:

  • Vadret – nuf said.
  • An sa lange har jag inte blivit besluten, lurad, men inte ranad.
  • Bra dykning. Idag gav ifs min dykinstruktor mig en lista pa stallen jag borde dyka pa langst min resrutt, inget av dom lag i Thailand men det ar atminstonde samma hav sa det far raknas som en punkt.
  • Har om dagen hade jag en pad thai som var helt okej.
  • Thailandarna har précis den torra humorn jag alskar. Den rultiga, tyska agaren till vart hotel presenterar sig som Punpui (vilket betyder tjockis pa thai). Jag har svart att forestalla sig en hotel agare I STHLM som:

-          Hej och valkommna till mitt hotel. Jag heter herr Tjockis och ni kan fraga mig om de tar nagot ni undrar.

  • Mannen har ar smarta. Hur manga i Sverige saljer varor till over 1000% ggr tillverkskostnad. Har gor alla det.
  • Kvinnorna ar om en annu smartare. Dom tar betalt i cash. Att halla pa som stureplansbrudarna att ta betalt i skor och champagne ar ingen bra ide i langden.
  • Thailandarna ar bra bilforare. Dom kor i 150 pa vad som i Sverige skulle vara 30-vagar. Dom behover inte blinkers, vaglinjer eller overgansstallen. Du slipper tveka om att ga over vagen nar en bil kommer och undra om han tanker slappa dig. Dom slapper dig aldrig. Dom har en regel, storst gar forst. Mycket mer effektivt an hogerregeln, vajningsplikt och allt annat som vi i Sverige maste tanka pa. Dessutom lyckas dom kora pa fel sida av vagen, fantastiskt! Till det har bor jag vara arlig och saga att Tjockis har berattat for oss att Ko Samui ar det stalle I varlden dar flest dor av trafikolyckor raknat pa antal invanare. Varje dag dor i snitt 1,5 pers har pa on. Men det har fick jag veta efter jag skrivit den har punkten pa listan sa den far sta kvar. Med tanke pa hur dom kor och att bilbalten, krockkuddar, mc-hjalmar och passagerarantals-granser inte existerar sa ar det ju faktiskt en ganska lag siffra.

Kommentarer
Postat av: jeanette

haha lillasyster, jag gillar hur du skriver! lots of love

2011-09-07 @ 22:34:23
URL: http://kolibrii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0