Oh my Budda!

She used to eat roses
Thought that they'd make her beautiful
and they did,
One supposes

Hon tittade pa den rosa blomman, luktade pa den och nar hon anade att hon var bevakad strackte hon pa den dar eleganta halsen och tog en latsastugga av blomman. Som en dinosaurie. Hon ar sa vacker. Tittade pa mig, skrattade och vinkade medan bilen rullade ut pa grusvagen. Det fick mig att tanka pa en sang som jag gillar.





Jag ar pa Ko Panghan nu och inser vad dalig jag ar pa "hejda". Som en gudsgava for att underlatta detta ar nastan alla jag hittills traffat har pa Panghan nu for full moon party. Det kanns som att promenera i Stockholm, man ser folk man kanner overallt. Men jag saknar Diana. Hon tar flyget hem till Rom ikvall. Hon stallde alarm imorse for att ata en sista frukost med mig. Vi har haft det jattebra dom senaste dagarna. Vi gick bland mycket annat till en asskon reaggebar som ar ganska kand har pa on och jag velat ga till sen jag kom hit. Vi blev ocksa rekomenderade att ga till den av bland annat var pannkakskille. "They can get you anything. They have everything there is to smoke". Diana dricker inte ens alkohol (hon ar ju italienare sa vin ingar saklart inte i det dar). Vi tog anda en ol.






Vi shoppade och at pannkakor i Lamai, innan vi drog med oss nagra tjejer till Chaweng, den stora staden pa Samui for att mota upp mina dykinstruktorer och skala for min nyinskaffade certifiering. Det ar underbart att bara titta pa hur folk beter sig har. Bast var nar Diana skulle pruta. Hon slar in en siffra pa miniraknaren och saljaren brister i fortvivlan ut i latsastarar. Han kontrar med en egen siffra och Diana skriker ut:
- Oh my god, NO! Varpa han svarar hennes nya siffra med:
- Oh my Budda!
Sadar holl det pa ett tag och en halvtimme och ytterligare en italiensk seger senare satt vi pa en tur (som vi aven den fatt till ett riktigt bra pris tackvare italiensk envishet) mot Chaweng.

Vi hangde pa en valdigt skon beachbar, hela ganget. En av mina dykinstruktorer vart jobbigt pa mig och tillslut fylldes hans nej-bagare over och han gick hem. Da borjade nasta. Det roliga var att det enda jag egentligen var riktigt orolig for infor dykningen var att min dykinstruktor skulle bli intresserad av mig eller vice versa. Helt arligt ar det det farligaste som kan handa. Har du sett en person som ar attraherad? Dom ar verkligen ratt borta i skallen och ska jag for forsta gangen pa 20 meters djup hanga med en person som inte riktigt ar helt dar, da kan det ga at helvete. Attraktion biter varre an hajar. Jag bad till Gud att det inte skulle ske. Och det gick bra. Jag var ju inte ens nervos under nagot av dyken. Efterat bjod dom dock med mig pa drinkar och da gick det fel, men som tur var var vi pa land.




 

Nu har han ringt mig och sagt att han ska komma och halsa pa mig i Sverige och jada jada. Den andra har andrat sina planer och ska nu helt plotsligt till full moon party. Det var han som sa "I'm acting like this because I'm crazy about you" vilket jag tyckte var ratt olampligt i en elev-larar-relation. Men han sa atminstonde sanningen for han ar ju galen. Precis som dom flesta har. Sa tro inte att du ar sa orginell.

Innan den har soppan hann vi iaf med ett par svettiga timmar pa ett grymt dansgolv. Folk ar underbara har. Och dumma i huvudet, pa samma gang. Full moon imorgon kommer bli minnesvart.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0