Full mane, full strand med fulla manniskor

- Can we just watch the surise and I’ll be good, then we can go?


Det gick David med pa och vi satte oss pa en filt pa stranden som var fullpackad med fulla, packade manniskor. Jag la mig ner och den sista jag hörde i huvudet innan jag somnade, för andra gangen den kvallen, var Ellika säga:

-  Vad du än gör, somna inte pa stranden pa Full moon.


Nagra sekunder senare ramlade en hushög europè av obestämd art in i mig och jag var vaken igen som tur var för annars hade jag missat soluppgangen.




Ödet är allt bra lustigt. Av alla människor i hela Thailand har jag lyckats fa den enda som jag har riktigt svart för pa samma resort som mig. That`s right, Strippa Svensken är min granne, igen. Och hon har lyckats stabilisera ett ganska nära umgänge med dom som jag gillar att hänga med här. Vilket betyder att jag i ytterligare en vecka kommer behöva sta ut med kommentarer som:

- Du vet hur man säger att alla vägar bär till Rom (aterigen inte fiskägg eller alkohol). Är det verkligen sant?


Ja, hjärtat. Precis som att alla som viskar pa riktigt ljuger och att graset av nagon anledning alltid ar gronare pa andra sidan.



Hennes tjejkompis är tyvärr inte sa manga nivaer högre. Men hon är väldigt noga med att poängtera hur mycket hon vet till skillnad fran oss andra. Här om dagen berättade hon till exempel att om man lär sig lite av spraket i det landet man befinner sig sa blir lokalbefolkningen mycket mer tillmötesgaende(!). Hon ”larde” oss att saga nagra fraser pa thai.


- If you think about it, you can here these everywhere.

Jag tror att det har att gora med att thailandska manniskor pratar thai. Men vad vet jag? Hur hon nu lyckats vara i Thailand i tre veckor utan att forsta hur man sager “hej” och “tack” forstar jag inte riktigt. Det ar val anda det forsta man gor nar man kommer till ett nytt land? Och nu nar hon kan det kan hon inte ens uttala det ratt, vilket ar ganska viktigt i just thai for att ord far helt olika mening beroende pa uttalet. Men hon ar amerikan sa hon ar val inte van vid andra sprak. Hon har dessutom tilldelat alla oss amerikanska namn for att underlatta sin egen vardag. Karin heter Karen, David heter Dave. Inte ens hennes svenska pojkvann Andreas kan hon kalla vid sitt namn utan han heter numera Andy (vilket ifs ar batter an det hon annars kallar honom; Asshole).



Igar lessnade jag pa att vi agnat tva dagar at att shoppa infor full moon. Du kommer anda slanga kladerna efter och INGEN bryr sig om hur man ser ut. Jag hoppade istallet upp pa Davids scooter och vi drog upp i bergen for att titta pa vattenfall. Det var nog det basta jag gjort har. Vi sag vilda apor, odlor och jattevackra naturplatser. Det var sjukt kul att aka pa dom branta vagarna for det fanns i princip inga vagar. Allt var bara lera och sten och pa ett stalle fick David kora moppen pa hogsta hastighet medan han gick bredvid och puttade upp den for det leriga berget. Det var som riktig djungel med djupa skaror i marken efter monsunen. Det gar inte att forklara hur naturen ar har, det maste bara upplevas. Jag onskar att mina bilder gav den rattvisa men det ser bara lojligt ut pa bild jamfort med hur det ar i verkligheten. Efter ytterligare tillagg i min nu ganska gedigna skrapsarssamling var vi i Cate och Assholes bungalow for att fora och gora kroppsmalningar innan Full moon. Kvallen fortsatte som dagen med hoga toppar och djupa dalar.







Strippa Svensken: - I want something on my lower back. What should I have?

Cate: - You know how they say a lower back tattoo is like a bulls eye? So you should just put a bulls eye, that‘d be so funny.

SS: - Yeah, I should totaly do that. So do they have eyebrows?

C: - Not a bulls eye stupid, a dart board you know?

SS: - Maybe I should just put my number there and my FB-name on my chest. What do you think Kim?

Me: - Yeah, sure, if you don’t feel your push up, bleach blond hair and the fact that you dance like a drunken stripper is enough, sure. (Ok, jag sa inte sa pa riktigt. Da hade jag ju missat chansen att se en tjej spendera resten av sin semester med att neka vannerforfragningar och klicka telefonsamtal, det vill man inte missa. Plus att det skulle vara skont om nagot holl henne lite upptagen).

SS: - Maybe I should just get my nick name Cookie on my chest?

David: - I met a thai girl in Bangkok also called Cookie. But she only used it when she was working.

SS: - What a funny coincidence! So what do you think Kim?

Me: - Will you just hand me the vodka bottle, I think it’s time to start making drinks.

Cate: -Here’s the soda.

- Don’t really need it. Just give me some ice.


For att se det positiva har det varit en intellektuell semester att umgas med vissa i den har klicken. Och semester ar ju halsosamt och bra. Jag vet inte hur halsosamt det ar for min lever att hanga med dom dock. Jag bor nog hitta ett battre satt att hantera situationen pa men fram till igar hade jag inte sa manga forslag. Vilket I sin tur ledde till att jag vart bra dragen ratt snabbt.




Full moon var grymt. En hel o som samlas pa samma strand for att festa som om det haller att saga att det som hander i Thailand stannar i Thailand. Vi hade jattekul. Tills nagot gick fel igen. Cate och SS hamnade i slagsmal med en kille. Jag hamnade i lite trubbel sjalv. Jag vart ratt upprord och gjorde en Sanna och drog fran festen. David skrek efter mig att jag maste sluta springa ivag med random people (vilket jag trodde en fest gick ut pa?). Men han behovde inte oroa sig, for jag drog ivag sjalv. Jag ska vara helt arlig (mamma sluta las nu), jag minns inte riktigt hur jag hamnade vart men jag befann mig iaf i en stangd restaurang med tarar sprutandes och en stackars thaikille som forsokte forsta vad jag sa. Han gav mig kuddar sa jag kunde lagga mig pa golvet och en flaska vatten. Da ringde den dar ackliga javla dykkillen som inte kunde ta ett nej. Bada hade ringt mig typ en hundra ganger sen Chaweng och det borjade bli ratt pinsamt att dom inte fattade att jag inte ville ha med dom att gora. Lika lite nu som da. Bada tva hade fatt ratt ordentliga nej for bara ett par dagar sen. Vad var problemet? Hur som helst var jag som sagt inte i mina sinnesfulla bruk sa jag tankte att det kanske var lika bra att han kom hit sa han kunde hjalpa mig hem. Hur han hittade mig forstar jag fortfarande inte men jag tror att den snalla thaikillen pratade med honom i telefonen. Hur som helst var han lika dum i huvudet igen och de har gangen slutade det med att jag kastade en full bucket pa honom varpa han borjade jaga mig ner for gatan. Jag tror att vakterna tog honom men jag ar inte saker. Pa nagot konstigt satt lyckades David hitta mig och jag drog hela storyn for honom, bolande for andra gangen den har kvallen. David hade redan hort om dykkillarna och moraliserade lite over att jag traffat nagon av dom overhuvudtaget for att dom inte fattar ett nej och det spelar ingen roll om du inte gett dom nagon hint alls, det racker med att du svarar pa tilltal sa tror dom att man ar intresserad. Sen trostade han mig och vi gick for att se soluppgangen. Jag hade precis slutat grata nar aven han gick in for att forsoka kyssa mig. WUT?! Nu ger jag upp. Det ar omojligt att ha killkompisar. Vad fan ar det for fel pa dom?? Jag ska i fortsattningen halla mig till att umgas med tjejer och inget annat. David aker hem idag som tur ar och jag ska nog ta en paus fran min intellektuella semester. Ingen sprit, inga killar, inga svenska strippor. Jag ska kopa mig ett korsord pa thai och en hangmatta. Kanske adoptera en hundvalp. En tik, sa den inte forsoker satta pa mig ocksa.


Kommentarer
Postat av: M

Ibland måste man bara göra en Sanna. Tur att du inte slängde dig i havet i alla fall, det är ju också att göra en Sanna.

2011-09-13 @ 13:05:23
Postat av: Bodypalace

Rätt eller fel?

2011-09-13 @ 13:36:01
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Pelle

Att alla killar bara är svin och vill pussas med dig tror jag handlar om att du är en sån underbar person. Utåtriktad, trevlig och oerhört givmild. Du är ju rätt snygg också liksom ;) Puss o kram på dig nu så tycker att du ska njuta av din resa!! PUSSELLIPUSS

2011-09-13 @ 16:51:58
Postat av: Pelle

Underbar bild på dig också!!

2011-09-13 @ 17:32:15
Postat av: Cissi

Vännen... Förstår din frustration! Ta ett djupt andetag och "börja om" igen... Och glöm inte att njuta av din resa! Älskar och saknar dig! Puss! <3

2011-09-13 @ 22:43:21
Postat av: jeanette

Galna syster. Det känns som att dina vänner cookie och bullseye roar dig iallafall? Bli inte bitter, det blir bara jobbigt för dig, inte dina oanande grannar. Och sparka dom i skrevet, killarna. Eller ät vitlök. eller nått. Det kanske hjälper. Ta hand om dig !

2011-09-14 @ 02:33:24
URL: http://kolbrii.blogg.se/
Postat av: Joel

Hahaha, du får ju historier att berätta för resten av livet i den här takten!



Det är inte killarnas fel, egentligen. Det är Hollywoodfilmernas fel! Ja, jag kan ju se det framför mig, precis som du beskriver det: gråtande tjej, tröstas av the good guy. Soluppgång och allting. Klart som fan att det ska bli hångel till böljande stråkmusik som avslutning! :-D



Du får väl spela "kill bill" eller något i huvudet istället, så att Universum fattar vad det ska leverera till dig.



/J

2011-09-22 @ 19:03:15
URL: http://virtualreality.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0