One night in Bangkok

One night in Bangkok makes a hard man humble
Not much between despair and ecstasy
One night in Bangkok and the tough guys tumble
Can't be too careful with your company
I can feel the devil walking next to me



Landad och levande. Har sovit sammanlagt 7 min med en minut i stoten de senaste dygnen men det kanns inte sa myket faktiskt. Bangkok ar inte sa varmt idag. Jag har hittills bara hittat en enda svensk. Han erbjod sitt hem som sovplats sa det ar ju inget fel pa gastvanligheten. Jag lyckades efter mycket om och med forvilla mig bort en bit fran centrum for att hitta lite mer riktigt Thailand. Insag att jag inte atit sen planet och kopte kottspett av en kille som byggt en grill av gamla dack och vad som sag ut att vara kvarlevor av en taxibil. Nasta insikt kom efter att ha gatt igenom de flesta olika kott i mitt huvud halvvags ned pa pinnen; det har ar ju kycklinglever. En av dom fa saker jag har ratt svart for i matvag. Och dar gick jag och hade kopt en hel hog (for jag hade lite daligt samvete for att jag betalade 5thb-spetten med en 1000-lapp sa jag kopte mig en hel buckett av vad jag nu forstod var halvra kycklinglever grillad pa avgas. Jag kan ju knappas ga i ett av dom fattigaste kvarteren jag varit i och slanga en hel hog mat mitt framfor ogonen pa dessa manniskor. Sa jag stoppade snyggt in dom i en plastpase som jag mosade ner i vaskan som nu kan behova tvattas lite kanske.

Jag ar inte alls sarskillt imponerad av den har delen. Lokalsen ser slitna och depprimerade ut. Vasterlanningarna ar for hoga for att jag ens ska orka forsoka. Jag forstar nog inte charmen. De luktar thaimat och avgaser sa det kunde lika garna vara en solig dag pa Hornsgatan. Mitt i smeten ar det mer Mallis over det hela; tjocka tyskar som hinkar billig ol, dryga britter som driver med thalandarna och en lokalbefolkning som star ut med oss medan dom satter upp sin show for att lura av oss idioter pengarna och vi svarar med att pruta som om vi nagonannanstans skulle bry oss om tva kronor hit eller dit. Men nar det ar fattiga manniskor som gor vad som helst for tva kronor, da ska vi inte ge oss! Plaststolar, NRJ-hits och blek mat. Som Maillis. I filmen the Beach hanger dom ju har och det ar precis som i filmen. Jag skulle kunna satta pengar pa att scenen med galningen som dor pa hotellet ar filmat i mitt rum. Jag ar faschinerad men inte sarskillt imponerad. Finns mycket coola kontraster och karaktarer att fota men roligare blir det tyvarr inte. Nej, one night in Bangkok racker.

Jag har pa nagot mirakulost satt anda lyckats gora av med 5000 kr idag. Men det var jag beredd pa forsta dagen. Jag har betalt hotell och lite transporter, blivit lurad en eller tva ganger kanske.

Imorgon aker jag i alla fall till snackspackade, kritvita strander. 12 timmar pa tag sen tar jag baten till Koh phangan for att i veckan vara med pa fullmoonpartyt. Det ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: Ellika

Jag saknar dig redan och det känns lite jobbigt att jag inte hann se dig en sista gång. Eller ja det blev ju en sista gång men hade gärna träffat dig en extra gång. Du är så fin Kim, jag kommer läsa din blogg varje dag och gråta lite :) Kommer så fort jag kan!!!

Pussar och kramar

2011-09-02 @ 16:14:50
URL: http://www.pureanddapper.se
Postat av: Sofie

Hej babe! Va skoj att du ska till Koh Phangan och fullmoonfesta, jag är avis! Jag håller med dig om Bangkok, fast jag tyckte det var ett bra ställe att avsluta resan på. Efter kackerlackor och sandstränder kunde man gå och imponeras av skyskrapor och oändliga mängder papper på riktiga toaletter! Om du åker tillbaka kan jag rekommendera D&D inn på Khaosan Road. Billigt, mycket bra standard, schysst frukost och magisk takterrass med pool. Ha det bäst och uppdatera mycket. Kram!

2011-09-02 @ 16:36:05
Postat av: Cissi

Härligt att redan höra ifrån dig vännen! Känns skönt att veta att du mår bra och kommit fram ordentligt. Fortsätt uppdatera här så jag kan följa det du gör! Saknar dig massor! Puss på dig världens finaste och ha det underbart! <3

2011-09-02 @ 17:26:09
Postat av: Kim

Ja, Ellika, forlat for det. Jag holl pa att missa mitt plan ocksa for det var smockat pa vagen fran huddinge till typ Marsta. Jag hade tankt att ringa dig nar jag kom fram till Arlanda men det hanns inte da.. :( Jag hade sa garna velat traffa dig igen och fa dina bra Thai-tips!



Sofie, jag gick forbi dar idag faktiskt. Tankte att jag ska bo dar nasta gang.



Cissi, Saknar dig massor!

2011-09-03 @ 12:31:55
Postat av: jeanette

Ja du lillasyster. Thailand är slitet och västerlänningarna allt för fulla. Många kontraster och inte alls som på film. Men det blir inte så turistit om man gör det till sitt eget. Mallis var faktiskt rätt mysigt. ;) Över förväntan. En salig blandning av nationaliteter under solen. Mångfald berikar. ;) Tråkigt att jag inte hann träffa dig innan du åkte. Men jag ska följa dig flitigt på bloggen. Var bara rädd om dig och ta det säkra före allt annat. Stora Kramar

2011-09-03 @ 22:58:53
URL: http://kolibrii.blogg.se/
Postat av: Kim

Ja, men det ar det jag menar Janne, jag hade lika garna (eller hellre) kunnat aka till mallis for halva priset och en skitdel av flygtiden. Dar luktar det iaf gott... Skont att ni hade det bra! Det var ni varda verkligen. Saknar dig! <3

2011-09-06 @ 09:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0