They are going to be mad with us, they are going to be mad

Jag har forstatt att precis som med allt annat sa gillar man Thailand genom tva lager, antingen ostkusten eller vastkusten. Jag gar nog med i den senare. Vi var i Krabi ett par dagar och livet har borjar arta sig. V ville gymma och jag spelade fit medan vi vandrade genom en ap-stig for att komma till en 1000-dollar-natten-resort for att planka in pa deras gym medan fantastisk personal halsade oss hjartligt valkommna pa 17 sprak och passade upp pa vara behov. Jag hade pa mig min traja fran Full moon som ar malad med bodypaint och nagelack och kande mig smatt malplace. Hur som helst kom vi till frascha, stadade, kackerlacksfria duschar (dom hade till och med toalettpapper!). Fantastiskt att skrubba sig ren i vatten som faktiskt var varmt i fyra olika massagestralar. Vi promenerar tillbaka till var MC menad vi inser att vi maste vada genom en mindre flod for att komma dit. Det maste finnas en battre vag. Det gjorde det inte. Den battre vagen var ett avloppsutslapp upptackte vi nar vi stod med bajsvatten upp till knana. Det var bara ren gyttja och jag halkar saklart i skiten (bokstavligen) och far sta och slita en slund for att fa upp mina skor.



V har tagit mig till jattefina marknader och kvallen efter gymmet akte vi for att halsa pa en restaurang vars hela personalstyrka vi traffat pa stranden dagen innan for att spela volleyboll och (saklart) foroska lara dom spinna en amerikansk fotboll. Dom hade oppet kok sa man kunde se hela processen, det alskar jag verkligen. Hela koket vander sig och gladjeropar nar vi stiger in och vi far ett bord pa verandan, rabbat och en underbar middag. Livet ar underbart nar man har en thailandsk tolk.



Nu har vi precis kommit till Phuket efter mycket akande och udda stopp. Vi gomde oss fran regnet i en hydda mitt i ett gummitradsfalt och tvattade lera av oss genom att fylla kokosnotskal med vatten. Vi at lunch i ett palmoljsfalt och efter det djupvandrade vi i en grotta. Killarna utanfor grottan sa att det inte gick att ga in dar for att man var tvungen att simma. "You got your bathing suit right? Then let's go". Det ar skont med trygga man i sin narhet nar man reser sahar, det finns a andra sidan inte sa manga tjejer som reser sjalva har sa det blir mest att hanga med grabbsen. Fast ingen forslust dar, jag kommer snart kunna ta dom flesta i bade volleyboll och spinnar pa den ameriknska fotbollen.



Imorgon vantar upptacksfard i Phuket. Jag ar skeptisk men V sager att han ska visa mig hallonstallena som ar langt fran turister, horor och duchbags. Han om nagon bor ju veta.




Jag klagar ju inte.








Inte alls.






En av grabbarna jag hanger med.




En annan. Emil fran Sverige vart tilldelad ett spidermanklistermarke som matchade hans badbyxor.




Roadtrip.









Mums pa marknaden.










Restaurangens personalfest.




Lillebror och storebror.








Hans smeknamn for mig ar "Sleepy"...? Nuthing makes sence in Thailand.




Var egna strand. Lagsasong ar bast.



Avloppstrecking




Om ni undrade var jag var.










Min bunge.




Grottan.




Grottmannen pajade racket.




Grottan.



Vince spelar fotboll med alla skolbarnen.




Alla utom en.


Kommentarer
Postat av: Pelle

Hallå. Om ni ska hålla på o ramla med hojjen så sätt på er en varsin hjälm!!! OK?

2011-09-22 @ 19:22:33
Postat av: Hampus

Fan vad grymt du/ni har det! Verkligen ett äventyr, och resan har ju bara börjat.. :) Gillar din blogg, keep ut up!



Och jag håller med Pelle rörande hjälmarna! ;)



Kram

Hampus

2011-09-22 @ 22:23:54
Postat av: Kim

ja men det var val ett jakla tjafs om att vara forstiktig hela tiden!



Jag maste bara tillagga: Lagg market till att tva killar star och haller upp volleybollnatet, det ar helt fantastiskt!

2011-09-23 @ 15:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0