Nothing makes sence in Thailand

Shiet vad pessemistisk jag varit om Thailand och jag forsoker verkligen att inte vara det. Jag ar nog mest trott for att jag inte sovit en hel natt sen innan jag akte. Kanske lite besviken ocksa men det blir nog battre snart. Igar traffade jag iaf trevliga manniskor sa det var ju en vandande vind. Min grannbungalow ar bebodd av tre tyska killar som ar trevliga och framfor allt roliga (d. Det var underbart att sitta pa stranden och snacka om alla konstiga saker som var i Bankok (dom kom ocksa darifran) och allt skumt som pagar overallt. Som att folk sager att thailandare ar trevliga. Ingen av oss har mott en enda trevlig thailandare sa har langt. Har dom manniskorna bara inte fattat att dom ar trevliga for att suga oss pa pengar? "It's so wierd, nothing makes sence" sager jag och ar ratt lattad over att en hel grupp andra manniskor har varit med om liknande saker som jag. "Nothing makes sence in Thailand" sager dom bara och fler folk kommer och joinar oss pa stranden och drar annu varre no-sence-historier.

Vi var ute igar och slutade i ett gang pa saker 20 pers. Da ar det i for sig ocksa i princip alla som bor pa vart resort har pa Ko Samui och det verkar vara halften av alla har pa on. Eller sa var det bara for att det var mandag som det var tomt pa barerna, fast anda? Gar inte folk ut jamt i Thailand. Dom sager ju att det ar hogsasong och dessutom fullmoon snart. Aja, vi hade hela bargatan for oss sjalva och sakert en tjugo 1000 baths-tjejer var. For har finns vi, ungefar lika manga overviktiga bleka 40+ man och hur mycket thaitjejer som helst. Det det finns valdigt fa saker som ar logiska pa den har on.

Vi hade en bra kvall, jag hade fler insekter i mina coctails an det fanns drinkar pa bordet. Jag traffade den forsta svenska tjejen so far, hon reser ocksa sjalv och jag forsokte verkligen gilla henne med tanke pa att dom skona tyskarna aker idag och hon och jag bor grannar (ja, dom tre tyskarna killarna bodde mitt emellan tva ensamresande svenska tjejer, gud vad dom holl pa och forsokte andra sin biljett harifran idag men det gick inte, haha!). Jag skallde lite pa mig sjalv for att jag hade sa svart for den svenska tjejen och tankte att om jag ska vara sahar krasen med mitt umgange kommer jag bli valdigt ensam pa den har resan. Precis i samma stund som jag tanker det gar hon in i en av strippklubbarna, knuffar undan thai-tjejerna och borjar dansa runt strippstangen sjalv. Okej... lite krasen far man faktiskt vara. Hon var ju fan inte ens bright nog att ta betalt for det. Dessutom dansade hon daligt.

Ikvall ska jag hanga med en amerikansk kille som ocksa reser sjalv och sen ska jag ligga pa stranden och lasa min dykbok som jag fick idag pa min forsta dyklektion. Jag ar den enda eleven i klassen. Det ar spannande men samtidigt ar jag lite irriterad for att jag inte fatt en enda dag att bara ta det lugnt pa. Jag har slitit hela sommaren for att fa en lang och bra semester och nu har jag inte sovit sen innan jag akte och jag hinner inte med. Jag lovade mig sjalv att sa fort jag kommer till Ko Samui ska jag bara ligga pa stranden en hel dag men nej, det tog en timme innan jag bokat in fyra dagars dykkurs och idag borjade jag bladdra i kite-surfing brochyrer. Jag maste verkligen trana pa att ta det lugnt. Efter dykningen ar det dock direkt till Ko Panghan for pre-fullmoon party, fullmoon party och after fullmoon party sen ar jag nog klar med den har sidan och lar dra till Phi Phi... kanske. Varfor ska man behova tvinga sig sjalv att ta det lungt. "Nothing makes sence in Thailand".

Jag har efter mycket om och men lyckats fa ett thailnr som faktiskt gar att ringa till och fran: 0807778036. Man maste tydligen kopa tre olika simkort, kopa en thaitelefon, ringa samma nummer 20 gr och sen den 21 gangen funkar det bara helt plotsligt. Nothing makes sence in Thailand.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha! Vännen, vad har du gett dig in på? Du tog möjligtvis inte med en svensk ordbok där du kan slå upp ordet "semester"? Jag tror du behöver läsa på om vad det betyder! ;) Lycka till med dykningen! PUSS

2011-09-05 @ 12:39:55
Postat av: Joel

Hej Kim!



Jag blir så grymt imponerad av att du bara åker dit och tar det precis som det kommer. Det kan vara tufft att åka ensam ibland. Och jag tror faktiskt att det är en bra idé att du bokar in lite saker att göra.



Ha en fantastisk resa!



Kram,

Joel

2011-09-05 @ 13:31:51
URL: http://virtualreality.se/wordpress/
Postat av: Linnea

Hej fina snuttevännen! En avkopplande vana du ska ta med dig till Thailand är att läsa min blogg! From igår och 30 dagar framåt skriver jag varje dag om något lyckoboostande man kan gör för att öka sitt välbefinnande. Igår dansa, idag tala om för fina människor att man tycker om dem. Så det gör jag nu. Jag tycker om dig Kimdarling och är så glad att våra vägar har korsats i det här äventyret som är livet. Ta hand om dig!



Kram L

2011-09-05 @ 17:44:33
URL: http://www.psycoach.se
Postat av: Anonym

Ah Linnea och Joel, tack! Ni ar verkligen supergulliga!. Ja, jag ska verkligen lasa din blogg tjejen.



Cissi, du kanner mig for bra ;)

2011-09-06 @ 09:43:12
Postat av: mamma

Life is what is happening to you while you are busy making other plans (John Lennon). Kram fråm mams.

2011-09-06 @ 11:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0