What heter den pa svanska? Bra, juste bra.

Planen med den har resan var ju att inte planera planer. Jag har nagon form av planeringmani med ett allvarligt to-do-list-missbruk. Darfor var den har resan en rehab-resa. Darfor ar det ganska kul nar man kan sitta nu och se att det blev ju inte riktigt det jag tankte mig (for jag tanker mig alltid nagonting oavsett hur hart jag forsoker leva i nuet och allt sant mindfullness-snack om mina terapefter har satt pa repeat i mitt huvud). Igar var vi ute pa Samui red light och kakade igen, for att dom har den basta maten och inget annat. Det var jag, nagra amerikaner, australiensare en tysk och saklart strippa-svensken (jag maste sluta kalla henne det for hon har addat mig pa FB och det ar bara en tidsfraga innan hon kommer undrar varfor jag gar till internetcafet varje dag efter dykskolan men anda inte har acceptat henne som van och gor jag det sa kommer hon hitta den har bloggen... Man vill inte bli ovan med den enda svensken pa hela on... aven om hon ar en strippa-svensk. Fast jag har inte sa mycket anvandning for henne som svensk anda, hon fattade inte ens nar jag sa att jag at pippitutte (kycklingbrost). Hon ar faktiskt helt okej men igar var det ratt kul nar vi var och kakade och hon utbrister:
- Assaaa, du vill nog inte go to Bali (hon har bott i Australien i tre ar och da glommer man tydligen de mest grundlaggande orden i det svenska spraket. True story, kolla bara pa Viktoria Silverstedt. Det roligaste var nar dom tyska killarna pekade pa henne och sa att hon ocksa var svensk och jag fragade henne, pa svenska, om hon var svenska och hon svarade: "What? Ehh well, kinda. Jag har bott i Australien i tre ar" Jaha, men dasa, da ar du ju internationell! Forlat, vilken forolampning att jag kallade dig svensk.) Pust. Kanske ska kalla henne stripper-internatinal istallet. Hon sa iaf igar:
- Bali ar lixom bara helt fullt med snuskiga backpackers, you know. Really, dit vill du inte go.
Och jag tittar ner pa mina uppskrapade knan, mina orakade ben, min shortsbrannan och kommer pa att jag inte sett mig i spegeln sen Stockholm och sen tittar jag pa den amerikanska killen som hanger med oss, avklippta slitna jeans, hans urtvattade Heiniken-linne, hans toviga har och hans branda nastipp och lyssnar pa hans upprorda historia for nagra annu tovigare utlanningar som sitter i en ring runt elden i den fuktiga sanden pa Lamai beach. Han berattar om hur en thai forsokte lura honom pa 10 bath (som ar typ 2,5kr). Vi har gatt genom vattnet i vara flipflops i 40 min for att komma till det stallet som saljer billigast mat pa on och nu dricker vi ljumen ol med flugor i... Sorry strippan men du har nog hamnat i fel klick igen.

Anywaaaays.. (kommer inte ihag vad det heter pa svenska, I´m internatinal now you know). Jag bor komma tillbaka till min story. Jag tycker bara att det ar kul att jag redan efter nagra dagar gor saker som jag ALDRIG trodde att jag skulle gora. Da menar jag inte coola, konstiga grejer, for det hade jag trott (typ som nar jag var tvungen att doppa handerna i en toalett full med bajs i Bankok, men den storyn ar verkligen for illa for att dra pa en offentlig blogg. Plus att om det har kommer ut blir det svart att stamma mitt vaccinationsbolag nar jag insjuknar i 17 dodliga sjukdommar). Nej, jag menar att jag igar lamnade ganget pa stranden och drog hem tidigare for att satta mig och plugga for mitt prov i dykteori som jag hade idag (och klarade! Wohoo for god disiplin). Det var ratt svart med hur man maste addera tiden fran det forsta dyket med djupt pa det andra dyker enligt en tabell och komma ihag alla forkortningar och siffror. Gjorde det har pa verandan utanfor min bungalow nar monsunen drog in och gangstigar blev floder pa tre minuter. Jag gillar att det har varit sa varje kvall sen jag kom, det tar hand om myggen och det ar ganska mysigt. Dessutom skiner solen stralande pa dagen och det ar ju da man vill ha den. Men hade nagon sagt till mig vad jag skulle gora mina forsta semesterkvallar i Asien hade jag trott det mesta, men inte att jag skulle sitta i osreng och plugga matte, den gubben hade inte gatt Sjostedt.

Nu ska jag ut och kaka med en ny tysk kille som jag ersatt dom andra med. Gud vad fel fordommar jag haft om tyskar, dom ar ju verkligen trevligast hittills! Strippa-svensken lar ju haka och skamma ut vart land en gnutta till -Iäll nkeep you posted. Kul att komma till Bali precis efter henne och jobba upp ryktet om blonda, svenska, ensamresande tjejer fran minus. Anywaaays; Bye Bye som vi internationals sager.


Kommentarer
Postat av: Mialii

Jag älskar den blonda strippan. Henne hade jag velat träffa!

2011-09-06 @ 21:46:05
Postat av: Kim

Dessvarre ar hon inte blond langre for hon har badat i poolen sa hennes har ar Helt gront, pa riktigt gront. Hon ar modell och nu kan hon inte jobba... Det ar det roligaste hittills.

2011-09-07 @ 09:08:44
Postat av: Love

Orka skryta om bajset :(

2011-09-07 @ 10:09:02
Postat av: Kim

Haha!

2011-09-09 @ 09:53:51
Postat av: Cissi

Haha!! Grönt hår! Svensk-strippa! Gräva i bajs! Haha! Jag dööör! Fan Kim, du måste skriva en bok sen när du kommer hem och allt du har varit med, du blir miljonär! :-D Love U! <3

2011-09-09 @ 22:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0