Half of my heart's got the right mind to tell you that half of my heart wont do

Servicen har hittills har hittills varit sa att man langtat till McDonalds pa Vasagatan men gardagen tog priset. Jag sov, som vanligt, inte ett skit och skulle ivag och dyka klockan nio. Traskar ner till lobbyn/personalrummet/baren, dar man ater frukost helt enkelt.  Bestallde agg, bacon and ham. Fick agg.
-  Bacon, ham, no, finish!
Antog att det inte var klart, satte i mig mitt agg och blev lite stressad for att jag skulle ut och dyka vid nio och inte ata lunch forren ganska sent sa jag behovde en ordentlig frukost. Gar tillslut och fragar och vi star en stund och forsoker forsta varandra innan jag vander  mig till Pumphui (Herr Tjcokis) for oversattning. Han ger mig en hand mot ansiktet:
-  Don’t talk to me, I’m busy.
Gor ett nytt forsok pa knacklig thai och deras lika daliga engelska. Tillslut kommer Fru Tjockis ut och forklarar situationen:
-   I tell staff, no give you pork. I think you want not pork. Pork make you fat.

En kvart senare rullar dykbilen upp och jag har fortfarande inte fatt nagot, jag ber honom stanna pa vagen sa jag kan kopa en snicker, how that for making me fat? Idag fick jag en slabbig skiva bacon till frukost.

Dagen fortsatter i samma underbara stil. Vi blir slappta pa en strand som dykinstruktoren inte sett forut och vi borjar vada i. Med tung dykutrustning pa ryggen upptacker vi snart att botten endast bestar av koraller och stenar vassa som rakblad. Men det bor ju bli djup snart, sa vi traskar pa. 200meter senare inser vi att vi hade fel. Vi provar med allt. Simma pa mage och river upp hela knana, gar och rammlar konstant med samma resultat pa knana samt ytterligare punktering pa fotterna. solen star hogt och branner och jag hade ett litet spar av blod efter mig i vattnet, dvs, den del av vattet som jag annu inte lyckats svalja i mig. Dyket gick bra, 6m. Sikten var dalig men vi sag en del coola saker. Efter dyk 1 foreslog JJ att vi helt enkelt bara skulle stanna darute och flyta i 30 min till vi kunde gora dyk 2 (6m igen). Det gick ocksa bra. Sen var vi tvungna att ta oss in. 300 meter till av spaddlande och vadande i kokhett saltvatten, kannde mig lite som en blancherad sparris, over stenarna som ar lojligt vassa, vi pratar inte bergssten, utan sylvass korallsten. Det visade sig att dom slappt oss pa fel strand. Really? JJ hade haft dykskor och klarat sig bra med dom. Han var rasande, bad mig om ursakt, baddade mina ben och hander med brun asolsprit och lovade att han skulle skalla ut dykcentret.

 

David och Diana gapade nar dom sag mig vandra upp for att mota dom vid poolen. Jag hade dessutom misslyckats ordentligt med att tryckutjamna oron och bihalor (alltsa se till att det inte blir ett tryck i luftutrymmena i huvudet) vilket hade gett en ratt duktig huvudvark och overspannda muskler runt hela orat och kakarna. Att jag dessutom svalt/andats in halva oceanen gjorde inte sakern battre. Min mask lackte. Pa min kropp kunde man av saren se precis vart min vatdrack suttit. Diana baddade ner mig i hennes rum och satte pa AC pa hogsta mojliga.”You swedish people are crazy”. Sen kom dom tillbaka ett par timmar senare och drog med mig for middag. Vi gick langst stranden och sanden kilades in i mina oppna sar men jag var bara glad att dykcentret stallt in mitt nasta dyk tills jag var aterstalld. Jag hade saklart inte kunnat somna i Dianas rum och var nu ratt trott pa att vara trott. Vi passerade 7eleven och jag gick in for att kopa thai wisky som jag hort ska vara helt okej. Dessutom kanns det som det battre allternativet, att ta en hutt wisky for att somna istallet for nagot annat. Efter en kvarts disskuterande med samtliga thais i butiken gav dom mig en flaska som dom sa var wisky. Jag hade saklart undrat lite nar det stod “rum” pa men dom skrattade.
-  Silly girl, no fish egg, this alcohol.
Att det var alkohol hade jag listat ut, att det inte var fiskagg hade jag ocksa kunnat gissa. Jag gick ut med flaskan och motte David:
-  Oh, that rum will put you to sleep for sure.
Jag kan inte ens supa ner mig hur jag vill i det har landet. David erbjod mig sitt apotek av somnpiller och annat smatt och gott som han fatt efter en olycka med en safaritur ett par dagar tidigare. Jag holl mig till flaskan och shottade ett par innan jag stallde flaska vid sangkanten utifall det skulle krisa och dackade. Den natten sov jag.

 

Diana och jag bestammde oss igar for en utflyckt till Chaweng, en strand pa norra sidan. Diana ar sofistikerad och intelligent. Hon ar 30 ar och enligt henne sjalv, gamal nog att inte langre tro pa karleken. Hon, som jag, tror inte pa sarskillt mycket, allra minst manniskor. Vi har ganska mycket gemensamt. Jag forsokte anda forsvara karlekenmed de basta vapen jag hade men hon sager bara att hon hoppas att det existerar for min skull, men hon ar anda ratt saker pa sin sak. Hon reser ocksa ensam, fran Rom (alltsa varken fiskagg eller alkohol utan en stad i det har fallet). Hon ar ruman men flyttade till Italen for 10 ar sen. For den icke existerande karleken. Hennes andra overtygelse ar att allt bra ar halvt. Hon har sjalv en halv-pojkvann och en halvnationalitet. Hon ar galet vacker och jag far lite medlidande for varldens alla mann som missar den har fantastiska flickvannen.

 

Jag hade en underbar dag med henne, min baksmalla och hudloshet till trots. Vi macrofotade koraller, promenerade genom vackra resorts och latsades att vi hade rad att bo dar. Vi sag en stor leguan och drack fantastiskt goda shakes pa en lyxig restaurang. Vi suckade nojt over att servetterna var vikta (istallet for dom toarullarna pa bordet som ar standard har). Precis som de flesta andra jag traffat har, ar Diana besviken pa Thailand. Hon ska soka upp killen som lurat hit henne genom att saga att Thailand var “paradice on earth, la dolce vita” och stalla honom mot vaggen. Hon gor en jatterolig min nar hon snurrar runt och overblickar omgivningen med handerna utstrackta och axlarna uppe vid hakan, innan hon landar med ogonen i mina.
- WHY?! If this is paradise, tha what hell is?!" skriker hon ut med sin underbara brytning och sin italienska glod. 

Nar vi sag solen ga ner over havet i Chaweng sa jag att hon maste atminstonde erkanna att det har ar nara paradis-niva iaf.
-   It’s nice. But it’s not even half paradise. But it’s nice. At least I'm going to Paris next. With my half boyfriend, Paris is half paradise.
Jag kan inte mer an erkanna att hon har ratt over mig, igen.

Vi skrattade jattemycket hela dagen och fick se sa mycket intressanta saker. Gardagen forsvann och jag glomde bort morgondagens dykning. (Vilket gjorde att jag anmalde mig forsent for att hinna med den sa nu far jag dyka imorgon istallet. Vadret ska vara daligt men det ar min sista chans innan jag aker till Panhgan).






  






 

Pa kvallen hangde vi med narga andra fran var resort, trottnade och drog sjalva till redlight for att kaka thailandska pannkakor som ar var favorit. Resten av kvallen spelade vi spel med nagra prostituerade. Jag vann for forsta gangen nagonsin mot en av tjejerna, av alla som spelat dar tydligen. Hon blev sa arg att hon slutade spela och gick darifran. I hogtalarna spelade dom Iglesias "Dirty dancer" (Vad ar oddsen att killen bredvid mig hade den som ringsingnal precis nyss nar jag skrev det har? :O). Diana skrattade sa hon ramlade av barstolen varje gang tjejerna oppnade sina munnar (och tro mig, det ar ofta och mycket). Dom ar totalt oblyga och skriker, skrattar och gor kreativa anspelningar med olika kroppsdelar. Det ar omojligt att inte le nar man ar med dom. Benamningen “gladjeflickor” deklareras harmed legitim.




Kommentarer
Postat av: jeanette

:) more more! <3<3

2011-09-09 @ 12:20:33
URL: http://kolibrii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0